• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 5 آبان 1400
کد مطلب : 143964
+
-

کیوسک/ روزنامه ایندیپندنت [انگلیس]/ مردم سودان علیه کودتا


کودتای ارتش در سودان به مرحله رویارویی نظامی با مردم معترض در خیابان‌های پایتخت رسیده است. روزنامه ایندیپندنت نوشته که این کودتا مسیر شکننده حرکت سودان به سمت تشکیل یک دولت دمکراتیک را ویران کرده و به همین دلیل است که مردم از نخستین ساعات صبح روز دوشنبه به خیابان‌ها آمدند تا شاید بتوانند مانع سقوط دولت و قدرت‌گیری نظامیان شوند.

روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]
اسرائیل و تضادهای ماندگار


نیویورک‌تایمز در گزارشی مفصل به تضادهای بین نسلی و بین گروهی در جامعه اسرائیل پرداخته است. در این گزارش که حاصل تحقیق میدانی 2خبرنگار این روزنامه طی 2‌ماه گذشته است آمده که اسرائیل از بدو تاسیس، یک جامعه پر از تضاد بوده و این تضادها همچنان پابرجا مانده است. از طرفی شکافی میان اعراب و یهودی‌ها وجود دارد که روزبه‌روز عمیق‌تر می‌شود. از طرف دیگر جامعه یهودی‌ها خود دچار چنددستگی است. تفاوت اعتقادی میان گروه‌های یهودی افراطی و لائیک‌های اسرائیل بسیار به چشم می‌آید. فاصله میان فقیر و غنی نیز بیشتر از گذشته دیده می‌شود.

روزنامه وال‌استریت ژورنال [آمریکا]
تایوان آماده جنگ با چین؟


وال‌استریت ژورنال این سؤال را مطرح کرده که آیا تایوان از نظر نظامی آماده رویارویی با چین است؟ این روزنامه در پاسخ می‌گوید که تعداد اندکی از تحلیلگران چنین اعتقادی دارند. بودجه نظامی چین 13برابر بودجه نظامی تایوان است. چین بیش از یک‌میلیون سرباز دارد. این در حالی است که مجموع نیروهای تایوان به حدود 188هزار نفر می‌رسد. تعداد نیروهای تایوان طی 10سال گذشته از 275هزار نفر به این تعداد رسیده است. مقایسه قدرت نظامی و تکنولوژی‌های مورد استفاده 2 طرف نشان می‌دهد تایوان به‌تنهایی توان رویارویی با چین را ندارد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید